Speglar ...

... de finns överallt. Och om det inte är speglar så är det annat som reflekterar ens utseende. Det sjuka är att mitt humör beror på denna reflektionen. Ibland säger den att jag inte alls är tjock utan att jag ser väldigt bra ut. Att jag borde skratta mig lycklig som blivit belönad med ett vackert utseende. Men ibland så lägger den på 20 kg och förstör hela min dag. Och då pratar vi om samma spegel. Varför blir det så? Varför skapar jag dessa bilder av mig själv? Varför kan jag inte bara tycka om sättet jag ser ut på? Varför kan jag inte älska mig själv även när jag har en dålig dag? Jag blir så less på mig själv. Och jag blir less på att det är allt-eller-inget. Antingen säger spegeln att jag är vacker eller så säger den att jag är ful och äcklig. Vad hände med lagom?


Jag har fan ingen ätstörning, jag har schizofreni!





Kommentarer
Postat av: elin

Jag tycker att vi ska ge spegeln fingret och känna efter istället!



(!)

2008-12-03 @ 23:28:44
URL: http://hiraedd.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag gillar inte heller speglar, speciellt inte när jag är på dåligt humör. Det är ju fan speglar överallt; hissarna, affärerna o alla badrum. blää.... Kram

2008-12-04 @ 06:48:04
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0