Söndag!

Igår var en mycket lärorik dag. Frukosten hos K, bestod av mini piroger och mini lussekatter som hans mamma hade gjort. Det är väldigt sällan jag vågar byta ut min gröt-frukost. Samtidigt som ångesten kom smygande och det påhittade illamåendet, så bestämde jag mig för att ignorera det. Att bryta sina vanor, är vad jag måste göra. Ingenting händer med min vikt om jag äter en annan frukost.

Satt hemma mot kvällen och tog fram 3 chokladbitar. Eller ni vet sån belgisk choklad, som ser ut som snäckor? Typ det godaste som finns .. i alla fall, låg i sängen och tittade på lite serier och åt mina tre bitar. K ringde och frågade ifall jag skulle med på en liten fest.. Jag tvekade: Stanna hemma och äta ännu mer gott godis eller klä på mig och vara social. Det blev alternativ nummer två.

På sista mötet med min behandlare så var hon väldigt sur på mig. Hon sa att det nu var dags för mig att offra mig. Att jag inte skulle bli frisk av att bar gå där utan att göra något. Jag måste ta nya kort, istället för att bläddra i de gamla. Jag måste gå mot mig själv, äta mer eller annorlunda än vad jag planerat, och träna mindre än vad jag vill, och ändå inte få ångest. Jag måste våga förändra mig för annars så kommer sjukdomen att vara detsamma.

Okej helt ärligt, min vikt går neråt eller kvarstår på samma. Sen jag började min behandling, med regelbundna måltider så är vikten bra. Jag ligger på en vikt som jag hade förra vintern då jag "bara ville gå ner 10 kg" för att må bra. De 10 kg hade gett mig en vikt på 40 kg. Hur kunde jag vilja vara ett skelett? Usch, jag skäms.

Jag vet att julen är jobbig för många av er. Era inlägg för ont i min själ. Helt ärligt, ni får mig att må så dåligt. Jag hatar att lära det ni skriver, men jag tycker om er så mycket att jag inte kan sluta. Jag är rädd att något kommer hända med er och att jag inte kommer veta om det. Jag är rädd att någon av er kommer att försvinna, på riktigt.

Jag firar inte jul, och det gör inte min familj heller. Så ´maten under jul är inga problem för mig, livet rullar på som vanligt. Och jag är såååå glad över att jag inte fiar jul, ni anar inte.

Sköt om er, Kramar! 

Kommentarer
Postat av: Lisa W

Modigt av dig att byta ut frukosten! Starkt gjort!



Nu blir jag nyfiken: varför firar ni inte jul?



Kram!

2008-12-21 @ 12:26:56
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: lisa

kramar i massor!!!

2008-12-21 @ 16:11:40
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: Malin

Kännér som du med de andra bloggarna, jag kan inte sluta



Jag är verkligen i samma sitts som du lite känns det som. jag måste våga utmana mig själv för att bli bättre.



Tror nog att vi kan



KRAM

2008-12-21 @ 22:28:47
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: Lisa W

Ah, då förstår jag! =)



Kramar

2008-12-21 @ 23:46:45
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: ullabella

Postat av: ullabella

Känner igen mig i så mycket du skriver.

Har precis hittat din blogg och håller på att läsa igenom alla dina inlägg, var bara tvungen att skriva en rad till dig.

Du verkar vara en väldigt fin människa, vilket jag också tror att du är!

Kolla gärna in min nystartade blogg!



Stor Kram!



2008-12-23 @ 10:01:45
URL: http://livetarnu.blogg.se/
Postat av: lisa

God jul!!!

Se nu till och försök njuta av livets goda på ett bra sätt! Inte lätt men jag tror faktiskt att DU kan!

Jag önskar dig en riktigt god jul!!!

Kramar

2008-12-23 @ 13:21:08
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: katten

Ohh känner igen mig också jag. Man måste våga vilja förändras. Firar inte heller jul, kan inte tänka mig hr jobbigt det måste vara med en helg som kretsar så kring maten... Oh well, ta hand om dig, kramar!

2008-12-23 @ 17:06:51
URL: http://taggigros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0