Ljudböcker is the shit

Blev en 45 min promenad genom stan. Laddat min ipod med Liza Marklunds En plats i Solen. Tack Panna för tipset med ljudböcker. Tiden gick så mycket snabbare än när man går och lyssnar på musik. Får se hur länge jag orkar innan jag börjar irritera mig på personer som läser upp boken.

Maten denna vecka kommer maten att kännas väldigt jobbigt, då jag bara sitter hemma och skriver hemtenta. Min hjärna säger till mig att man måste röra på dig för att få äta. Och att bara sitta hemma och andas inte bränner några kalorier. Min hjärna bryr sig inte om fakta om kroppen. Den bryr sig inte om att man måste äta även om man inte rör på sig. Den bryr sig inte om att kroppen inte fungerar om den inte får näring. Att det även går åt energi till att bara finnas.




Kommentarer
Postat av: lisa

ååå vad jag känner igen mig. jag hade oxå fullkomlig panik under den korta tid som jag läste i våras. men du, för det första så krävs 1200 kcal bara för att hålla igång din kropp. Alltså, om du skulle ligga i en sjukhussäng och inte röra dig på hela dagen skulle det gå åt minst 1200 kcal. Tänk dig då när du sitter hemma. Upp på toa, lagar mat, plockar lite, städar kanske, skriver, är ute och handlar, tränar på kvällen... allt detta är saker som bara gör att du förbränenr ännu mera. så bara för att du känner att du inte gör ngt, så förbränner du faktiskt jäkligt mycket ändå! så det så ;)

kramar

2008-12-01 @ 19:14:21
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: lisa

du fick till en bild ser jag :)

bra!!! hihi

2008-12-01 @ 19:15:21
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: K

Försök o se det som att du ska ge din kropp lite tid o återhämta sig! Den behöver vila ibland också.



Kram!

2008-12-01 @ 21:33:08
URL: http://pavagigen.blogg.se/
Postat av: Malin

Kroppen behöver mat även om man inte rör sig, 1300 kcal bara omman ligge ri sängen. Tänk på det. Kram

2008-12-01 @ 21:50:35
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: Nolita

Hej vännen.. skall absolut dela med mig av alla tipps jag kommer över=)

Du undrade hur det var på dagvården. Eftersom vi är där för att vi själva vill bli friska så äter vi för det mesta upp maten. Allt som serveras skall ätas upp har dom varit väldigt tydliga med. Vi har en halvtimma på oss för frukost och lunch sen 20 min för mellanmål. Vägrar man äta så bör man ställa sig frågan om man verkligen vill bli frisk och om man kanske inte skall vara kvar. Men som sagt, vi är ju alla där av fri vilja.

Har hänt en gång att det var en som inte klarade av maten pga smak men dom är ganska petiga med att vi inte får påverka varnadra negativt, eller prata om äs utan att behandlarna är med. Det är nog bra tror jag. Ibland märker man ju inte hur fel enns tankar är eller låter.

Oj, vad jag babblar på.

Vad fin du är förresten!

Kramar

2008-12-01 @ 22:53:25
URL: http://www.metrobloggen.se/limit
Postat av: K

Såg att ni skulle hit den helgen! Jättekul ju! Men dum helg! =( Funkar tyvärr inte om ni bor hos mig den helgen för jag har tenta den nionde, o sen en till några dagar senare, och jag vet att jag inte kommer fungera då, o ha massor att göra! Annars hade det varit självklart!! Men om ni ska hit den helgen så hoppas jag ändå hinna få se er en snabbis.



KRAM!

2008-12-02 @ 09:30:24
URL: http://pavagigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0