lite av allt =)

Lisas kommentar:

Nej, alla hatar inte sin kropp. Alla har inte ätstörningar. Jag vet. Har själv trott detta under en längre tid men jag har haft rejäla samtal med min bästa kompis och har man inte en ätstörning så bryr man sig inte så mycket om sin kropp och endast tänker på den så som vi gör. Då är man mer inne i livet och lägger energi på vettigare saker.

Men du, tycker du sämre än mig än alla andra? Jag vågar faktiskt vara så fräck och säga att jag tror du inbillar dig. Inte umgås du endast med människor som är smala?! En kompis är väl inte en bra kompis för att hon/han är smal eller hur?!




Nej, det är självklart att jag har vänner som inte enbart är smala och ingen an mina vänner är sådär riktigt pinnsmala. En av mina närmaste vänner är överviktig och jag har aldrig tänkt henne som mindre värd eller som mindre vacker. Om ni visste hur vacker hon är!

Men nu till en annan sak. Jag umgås nästan enbart med tjejer som har en normal vikt. De är varken pinnsmala eller överviktiga (förutom personen jag skrev om innan). Är det så att man dras till personer som är liknande en själv, till utseendet? Om jag kollar på min kusins kompisgäng (hon är pinnsmal), så är alla i det gänget, som består av 5-6 tjejer, väldigt smala. Vi pratar pinnsmala, men inte äckligt smala. Är detta bara en inbillning som jag har, eller väljer jag bara att lägga märke till dessa gäng?

Jag vill inte vara en sån person som dömer andra människor utifrån deras utseende. Jag vill inte tänka något om personer innan jag lär känna de. Jag vill inte tänka att tjejer som väger lite mer är olyckliga bara för att de väger mer. Det sjuka är att jag blir helt förvånad när jag ser en större tjej som ler. Jag tänker ... Varför ler hon?




Det känns som att flera av oss har börjat denna dagen lite dåligt. Ny vecka, ny månad, maybe it's getting old? HAr inte gråtit på ett bra tag nu (flera veckor), men igår så hann det ifatt mig. Lite godis hemma hos K och sen bara kom det. Gick och la mig så tror inte att han märkte så mycket. Jag ska försöka göra det bästa av dagen idag. Ska ställa mig framför spegeln och säga att jag är vacker. Upprepa det tills jag tror på det. Ni är guld värda!





Förresten jag och Panna planerar Göteborg 9-11 januari. Jag vet att det är lång tid tills dess, men jag måste ju berätta det. Vi vill komma upp och träffa "er alla". Vad tycks?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0