att älska sin kropp

God morgon!

För ett tag sen så hade Tant Malin en Bli-frisk-skola på bloggen (hette den så?). Ett av tipsen var att man skulle smörja in sin hud ordentligt när man duschade. Jag har tänkt på detta, men aldrig riktigt kunnat göra det. Tills idag. Löddrade sakta in hela kroppen och kramade mig själv lite. Jag upprepade hela tiden hur vackra alla delar var och jag bad dem om ursäkt för allt ont jag gjort och sagt till dem. Efter duschen, så blev det samma procedur med insmörjning. Det kändes inte alls löjligt, utan bara självklart att jag ska älska min kropp. Tänk att jag och den ska leva ihop resten av livet. Vad tjänar jag på att hata den och vara osams? Inget mirakel kommer ske där jag får en ny kropp, så lika bra att uppskatta den vackra kropp man har. Självhav ät slöseri med tid ju!


Fler tips om hur man börjar älska sin kropp sökes?

Sitter förresten och äter havregrynsgröt med päronbitar i... Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0