n o t a g a i n . . .

Var precis ute med en arbetskollega. Det har gått två veckor sen vi sist sågs och han sa att han tyckte jag gått upp i vikt. Så går det när man skaffar kille, sa han. Vad svarar man på något sånt? Borde sitta hemma nu och gråta och tröstäta, men jag sitter här med min kycklingsallad istället. Ångesten stiger och jag  känner mig lite äcklig. Och dum.
 Måste äta klockan 4, vare sig jag är hungrig eller inte. Träningen börjar kl 19, och tre timmar innan träning funkar bäst för mig att äta.

Hur kunde han säga så? Man säger ju inte så till någon tjej överhuvudtaget. Visst han är en av mina närmaste vänner men ändå. Varför förstöra min dag? Det är inte som att jag inte är medveten om detta. Men 53 är väl inte mycket? Joo, för förra året vägde jag 48 och det var helt perfekt. 5 kg ner ner ner. Hur svårt ska det vara? Hur lyckades jag med det på 1 år? Hur lyckades jag äta mig 5 kg tyngre. Jag skämms så mycket ibland. Jag vet att när de tittar på mig så ser dem de 5 kg jag gått upp. Varför kunde jag inte stå emot? Varför gav jag efter idag också? Tog en bit kladdkaka som fanns hemma, men jag var så sugen. Men saken var att det inte var så gott. Jag åt bara för sakens skull. Hade det finnits något annat med så mycket choklad och så onyttigt hemma så hade jag tagit det istället. Inte konstigt att jag bara blir tjockare och tjockare och äckligare och äckligare när jag inte ens kan säga nej till något som borde vara så lätt att säga nej till. Det som glädjer mig är att jag inte tog en bit till. Det finns tre bitar kvar.

Ena stunden tycker jag om mig själv, för att 5 minuter senare hata mig. Jag är vacker, men varför känner jag mig så otroligt ful. Varför äcklas jag av mig själv? Hur länge ska detta pågå?

Jag vågar inte börja svälta. Jag vill men jag vågar inte. Jag har ju kommit så långt, men han bara förstörde det




Ska fortsätta kladda på min hemtenta nu. Det är tråkigt om något, och det väcker hungermonstren i mig. Roligare att äta än att skriva en tenta. Blir även samba klockan 19 som får mig på andra tankar. Lokalen ligger bara 10 min från mig så ska promenera dit. Sen sticker nog jag och K till Malmö festivalen. Blää, men jag måste gå komma ut lite mer idag. K vill ta ett bad och ligga och mysa, men han förstår att jag måste få komma ut och att jag mår bra av det. Finns ingen som du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0