God morgon!

God morgon!

Samban igår gick jättebra, men jag drog visst med mitt dåliga självförtroende dit som jag samlat på mig under dagen. Jag tror att jag skulle kunna prestera mycket bättre om jag hela tiden inte jämförde mig med de andra tjejerna. Efter träningen så var jag bara ledsen och jag träffade upp K senareför att äta något på festivalen. Jag kände bara hur tårarna brännde bakom ögonlocken under hela kvällen. Jag ville bara krypa in i ett hörn och inte finnas. Gömma mig med en stor kopp té och bara vara och gråta. K såg att jag var ledsen och frågade hela tiden, men jag sa bara att jag var på dåligt humör. Vaddå, ska jag berätta för honom att jag inte förstå att han ens kan titta på mig för att jag är så ful? Hur kan han älska någon som inte älskar sig själv? Någon som skulle göra mycket för att vara någon annan, bara för en stund. Jag vill vara jag igen sen, när allt har lagt sig. När jag kom hem senare vid 3 så hade jag svårt för att sova. Det släppte och jag kände hur tårarna kom, men jag tog inte till maten, jag gjorde inte det. 



Gårdagens mattintag 21 augusti 2008


9:00 Frukost
2 fullkornsknäckebröd
          philadelphia light + 1 skiva rökt rostbiff
          ½ skiva ost (22%) + äggkaviar
Stor kopp grönt té


12:00 Mellanmål
Fruktsallad - ½ banan, ½ mango, 1 persika, vindruvor och russin. Mjölk över
1 bit kladdkaka med maräng över
1 stor kopp grönt té


(ångesten börjar komma)


15:00
30 min promenad


15:45 Lunch
Kycklingsallad - 1 kycklingfilé´, bönor, majs, tomat, squash, grönsa oliver. Keso till


19:00-20:00 Samba!


22:00 Middag
Mat från MiniItalia - Varm macka med färska tomater, mozarellaost, ruccola och lite olivolja




Har precis ätit gröt med banan och keso till frukost. Innan så åt jag alltid gröt. Tycler att det är så himla gott och jag behöver inte ens ha mjölk till utan kan äta den bara så naturell. Det värsta är att jag har hetsätit gröt massa gånger innan när jag kommit hem från festande. Då inbillade jag mig själv att jag åt för att inte bli bakis dagen efter, men vem äter 2 portioner gröt med ett halvt paket keso och 2 bananer? En normal portion för mig är ½portion gröt, ½ banan och 2 msk keso. Då blir jag mätt!

Idag ska jag iväg och sola solarium. Denna sommaren har inte medför någon fin färg på min kropp, så det ska fixas lite grann. Jag tänkte även ta mig ut och springa idag, kanske blir 1 eller 2 varv runt pildamsparken. Dock är inte min motivation på topp just nu. Blir kanske promenad istället. Ikväll får jag min lilla mp3 som jag beställt av en kompis. Det är nog en sån liten ipod, 5 x 5 tror jag att den är. Så slipper jag ha min stora mp3 med mig när jag är ute och går. Ska även till stan senare ikväll och äta middag, hoppas bara det inte blir för sent.

Kramar!

Kommentarer
Postat av: Lisa W

Fast två portioner gröt äter jag ofta, som normal frukost... och när jag kokar till barnen gör jag alltid gröten på 2 dl per person och det smaskar dem lätt i sig, med sylt och mjölk och ofta en smörgås bredvid, så gumman, döm inte dig själv så hårt!



Jag älskar också gröt och behöver inte heller mjölk till! Det är så himla gott och går att variera massor (med olika bär till, med kokos, med vaniljsocker, med olika nötter osv). Blodsockret håller sig stabilt också och det motverkar hets! YES!

2008-08-22 @ 14:26:47
Postat av: Lisa

Bra kämpat going!

Skönt att du äter regelbundet. Då motverkar du hetsätningarna. Fortsätt så :)

KRAAM

Postat av: Marie

Tack för din kommentar! Det stämmer nog som du säger och när jag läser din blogg så blir jag väldigt sugen på att börja med något som samba eller annat, det vore hur roligt som helst. Jag ska kolla upp vad det finns för möjligheter med det i min lilla stad. Tack igen och lycka till!

2008-08-22 @ 23:58:00
URL: http://wwwminkamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0