Sunday

40års-kalaset gick bra igår. Trevligt folk, gott vin och underbar mat. Buffébord är väl egentligen det hemskaste som finns. Igår blev det alltså massa onyttig mat, men jag spyr inte, och det tänker jag inte heller göra. Min kropp förtjänar inte detta. Jag ser inte ut som jag önskar, men jag hoppas att det ska vända nångång.  Och gör det inte det, så får det helt enkelt vara så. Ingen förtjänar detta och jag skulle aldrig önska någon någon sjukdom överhuvudtaget. Läste ett inlägg där en tjej skrev att bulimi inte finns, att det bara är tankar. Kan inte riktigt hålla med, för den finns ju. Jag känner den. Jag känner den när jag vräker i mig mat och jag känner den när jag spyr upp maten. Det är inte tankar då, för det gör ju ont.

Är hemma från K nu, han åkte till kontoret för att jobba lite. Åt frukost där imorse och städade lite. Klockan tre ska jag iväg och se hans fotbollsmatch, tror han kommer in i andra halvlek. Har inte haft möjlighet att se honom spela ännu så det ska bli underbart!

Sen ikväll ska jag laga lite mat till oss, är sugen på ungsbakad lax med rotfrukter. Blir kanske potatis till, även om jag inte tycker om potatis. Får ta keso istället kanske. Tjejkompis från Göteborg kanske oxå kommer över och äter med oss. Älskar att äta med andra, för då kan jag kontrollera mig. Önskar att jag kunde äta alla mina mål med någon.

Skolan börjar imorgon. Äntligen lite rutiner och träffa gamla kompisar. Lite nervös faktiskt. Ha en trevlig söndag, Kram på er!


Kommentarer
Postat av: K

Tack! :) Det var inte lätt att berätta, jag har skjutit på det länge. Jag har berättat för tre vänner. Alla har tagit det bra till en början, och lala reagerar ju med, ring när du vill. Sen har de nog tagit det på olika sätt alla tre. Alla har ju olika erfarenheter och förstår det inte på lika sätt. Men man känner ju sig alltid lite konstig till en början, när de vet ens hemlighet. Jag tror det är bra. En av kompisarna har jag tyvärr börjat tappa kontakten med, men så kan de bli även om man inte berätta ju. Men det är skönt att inte alltid ha samma press på sig att man måste visa att man mår bra.



Förstår att du tycker det är jobbigt med buffe, jag tycker med det är svårt, men det går! Vi kan lära oss. Och de gör ju faktiskt inget om det blir lite för mycket!



Men du, om du inte gör potatis till laxen, så ta lite börd åtmisntonde. Keso ersätter ju inte potatis.



Hur länge har du varit sjuk och hur går det för dig? Är det någon som vet om det hela?



KRAM!

2008-08-31 @ 12:32:17
URL: http://pavagigen.blogg.se/
Postat av: lisa

vilken härlig mäniska du verkar vara. ska också försöka tänka så, att ngn gång kanske jag blir som jag önskar, om inte, så ska jag leva livet ändå. de är man ju värd.

hoppas du får en fortsatt mysig söndag. hejja ordentligt ;)

kram

2008-08-31 @ 16:48:51
Postat av: Marie.

Igår blev det alltså massa onyttig mat, men jag spyr inte, och det tänker jag inte heller göra. Min kropp förtjänar inte detta. Jag ser inte ut som jag önskar, men jag hoppas att det ska vända nångång. Och gör det inte det, så får det helt enkelt vara så. Ingen förtjänar detta och jag skulle aldrig önska någon någon sjukdom överhuvudtaget.



Det här stycket inspirerar! TACK



Kram Marie

2008-08-31 @ 18:51:22
URL: http://mmmmm.blogg.se/
Postat av: lisa

vet du vad, jag berättade för mina vänner genom mejl och liknande. jag hade jättesvårt att berätta öga för öga om du förstår. men allt har blivit så mkt lättare sedan jag förklarade mig! för humöret svänger ju en hel del, lättare för vännerna att inte ta illa vid sig när de vet orsaken.

hoppas du tar mod till dig ocher berättar. du har allt att vinna just nu!

stor kram

2008-08-31 @ 21:58:07
Postat av: K

Japp, mattilåtet har jag läst. Den är toppen! Den har hjälpt mig mycket! =) Och den är säkert jättebra för dina närmaste att läsa. En av mina kompisar som jag berättat för håller på och läser den.



Jag har inte heller varit sjuk så länge. Inte med sån extrem bulimi i alla fall, det har jag väl haft drygt ett år, även om jag började kräkas tidigare. Ätstörningar har jag väl egentligen haft sen 2004, men det har kommit mer och mer. Men tankarna började kanske lite tidigare. Jag har upptäckt att det verkar vara ganska många som inte haft det sådär himla länge. Jag är verkligen glad att jag inte haft det i hela mitt liv! Måste vara svårt.



Vad pluggar du för något? Fungerr det för dig att plugga med ätströningarna?



Hoppas du får en fin kväll! Kram!

2008-08-31 @ 22:03:41
URL: http://pavagigen.blogg.se/
Postat av: Marie

Det är sant som du säger. Ofta när man börjar dagen med att hetsäta så tänker man att resten av dagen redan ärförstörd och hetsätningen fortsätter. Tack för kloka ord!

Ta hand om dig

2008-09-01 @ 10:11:44
URL: http://wwwminkamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0