från varmt bröd till "hejsan ångest"

Jag har alltid sagt att ostmackor eller bröd sällan har triggat mig. Men idag så visade det sig precis vara det. Men det var inte brödet i sig, utan det var att jag "bröt mot mina regler". Jag åt inte mycket utan bara två små bitar. Men det var själva faktum att det inte var "tid" att äta och att jag inte åt det som ett mål utan mer i förbifarten. På kvällen blev det müsli med nötter och torkad frukt (hallå triggers), och sen så klart massa tryffelchoklad.

Är lite småillamående (förmodligen en inbillning), men det känns. Jag är samtidigt besviken på mig själv för att jag lät en sån grej så mig att tappa all fokus och typ tillämpa allt eller inget. Anna hjälpte mig med sms och fick mig att förstå att det visst går att bryta. Att jag inte alls behöver fortsätta utan har möjligheten att sätta stopp när jag vill. Och jag gjorde det. Och ditt sms betydde så mycket för mig!

Jag lägger detta bakom mig. Jag har gjort ett bra jobb som kommit så långt. Även mina två tillagade måltider per dag har fungerat, förutom idag. 1 hel portion gröt har oxå funkat, även om det bara blev vid ett tillfälle. Har även börjat äta en mer varierad frukost och jag är stolt över mina framsteg. När jag blir helt fri så kommer jag kunnaa äta vad jag är sugen på och inte vad min sjuka hjärna avgör är "nyttigt". För det finns inget som heter nyttigt och onyttigt, allt är relativt!

God natt!


Kommentarer
Postat av: Tant Malin

Tänk på att närman blir frisk så är det ofta två steg fram och ett tillbaks. Inget att hänga upp sig på!



Kram & lycka till!

2009-01-11 @ 22:09:36
URL: http://tretusenggr.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja, lägg det bakom dig. :) Nya tag imorgon, you can do it! Pepp pepp! Kram!

2009-01-11 @ 22:15:54
URL: http://onie.blogg.se/
Postat av: Tove

tack för en fin kommentar vännen! värmde mycket! har börjat dagen med en ordentlig frukost... det var jobbigt att få ner, men det gick. vet ju att resten av dagen kommer bli bättre då.. annars kommer jag bara hamna ännu längre ner i skiten. idag är en ny dag... men igår hänger fortfarande kvar i huvudet tyvärr. ska försöka glömma den nu!



bra jobbat igår vännen! det går att sluta när man vill... det är bara en själv som bestämmer det! fortsätt kämpa! tänker på dig =)



kramar!

2009-01-12 @ 07:59:14
URL: http://livetarnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0