Äs-mottagning imorgon

Möte på Äs-mottagningen imorgon igen. Tror att vi bestämde sist att det skulle bli min sista vägning. Sen ska jag bara vägas då och då. Meningen var att jag skulle se att vikten flyttas lite grann och inte skjuter i höjden efter en måltid eller efter lite godis. Än så länge så har vikten varit stadig och inte rört sig mer än 0,2kg ner, men imorgon så tror jag att det kommer visa upp. Jag har slarvat lite med maten, eller inte slarvat, utan bara ätit som normala människor. Ibland lite lite, ibland lite mer och ibland oregelbundet. Och dessutom så har jag min mens, vilket kan påverka vikten. Men det är inget jag tänkt på förens nu när det börjar närma sig. Jag vet inte hur min reaktion kommer att bli och om det kommer att leda till mindre mat och mer träning, men det återstår att se. Vad jag däremot vet, är att jag fortfarande är jag, och det räcker för mig!

Från och med imorgon så inför jag en ny regel hos mig. Jag ska sluta äta alla mina mål framför datan. Jag gör detta varje dag och alla mål som jag äter själv äts framför datorn. Hemskt. Vill inte förknippa datoranvändandet med mat. Mat ska intas i köket eller i ett annat rum utan störningsmoment, som Tv, data, musik osv. Hur gör ni andra?

Kommentarer
Postat av: Lisa W

Jag hamnar också lätt framför datorn när jag äter ensam men det har jag ändrat på. Numera äter jag bara frukosten där, alla andra mål äts i köket.



Lycka till på mötet!

2009-01-30 @ 09:24:00
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Fanny

Halkade in på din blogg av "misstag", menj ag gillar den. Jag har också bulimi (uns) men ska också bli frisk :D



Lycka till!

2009-02-02 @ 07:26:48
URL: http://viktigmanniska.blogspot.com/
Postat av: Josefin

jag äter tyvärr väldigt ofta vid datorn jag med, men försöker allt oftare att sätta mig vid köksbordet. jag antar att jag tar med maten till datorn för att jag inte har tid att sitta ner vid köksbordet utan måste göra flera saker samtidigt...

2009-02-12 @ 14:21:09
URL: http://stendahl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej jag har en fråga som jag skulle bli jätteglad om du kunde svara på. Jag håller på med ett arbete i skolan och jag undrar lite om ätstörningar och vad olika personer anser om den rollen samhället har. Så jag skulle bli jätteglad om du kunde svara vad du tycker i denna frågan. Frågan är alltså om du tycker att samhället lägger ner tillräckligt med resurser på personer med ätstörningar? anser du att ätstörningar är ett samhällsproblem eller att det istället främst blir ett problem för individen? Det läggs ju t.ex. inte så mkt pengar på ätstörningar som det skulle behövas.



Skulle vara tacksam om du ville svara:)



2009-02-18 @ 20:01:53
Postat av: Nolita

Hur går det för dig lilla vänn? Hoppas att du mår bra och att det gör dig gott med en blogg pause. Vill ju iofs ha tillbaka dig här snart=)

Kramar

2009-02-19 @ 23:23:27
URL: http://www.metrobloggen.se/limit
Postat av: Molly

tittar in och frågar om allt står rätt till? hoppas det :) jag hoppas innerligt att du mår bra. ta hand om dig. kram kram

2009-02-25 @ 14:48:31
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Sofie

Har du flugit till blåkulla? ;) Hoppas att allt är bra!! Kram

2009-04-09 @ 09:39:00
URL: http://onie.blogg.se/
Postat av: vilsen

Jag har startat en namninsamling kring detta som har skett..Hjälp mig att få behålla vår lärare kvar.Hjälp oss som inte mår bra att få behålla vår trygga lärare kvar.Jag har även skickat brev till politikerna och hoppas på ett svar ifrån dem..hjälp mig..

Jag ska kriga för min rättvisa och jag har spridit mitt brev över hela socialkontoret och jag kommer kriga för att vinna..Jag ger mig inte så lätt..För detta var det värsta i hela mitt liv dem kunde göra..

Tryck på länken och skriv under om ni känner med mig!!Gå in i denna länken jag sänder och skriv under!! Vore tacksam..Även skulle jag uppskatta om ni kunde sända vidare denna länken till andra,jag behöver eran hjälp med underskrift så att jag kan lämna in om 2 veckor till politikerna och mitt brev så dem får se att detta är viktigt att få behålla kvar..Tack..



http://www.namnlista.se/lat-min-larare-stanna-kvar

Tack för eran stöd isåna fall!!

2009-04-29 @ 19:28:17
URL: http://www.metrobloggen.se/vilsensliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0